"Ova igra ima snažan potencijal za sticanje i uvežbavanje upravo interpersonalnih/komunikacijskih veština, kao i emocionalne osetljivosti."
"REVOLUCYA KLJUČ" je nova domaća izuzetno dragocena, inventivna i inovativna društvena i edukativna igra, čiji podnaslov "Igra će nas povezati" najbolje upućuje na jednu od njenih suštinskih odrednica.
Osnovna vrednost igre ogleda se u tome što
je u potpunosti VERODOSTOJNO PSIHOLOŠKI ZASNOVANA, a to znači da služi buđenju
i razvijanju brojnih i važnih ličnosnih svojstava, pri čemu su ona
socijalne prirode - dominantna. Igra i u estetskom smislu privlači pažnju već
na prvi pogled svojim atraktivnim, originalnim izgledom i kvalitetom izrade,
pre svega zanimljivim tehničkim i pogotovo - likovnim rešenjima.
Upravo ovakav okvir
omogućava da se, osim buđenja radoznalosti dece, ostvaruju brojne druge psihološke
"dobiti". Najpre dečja budnost se javlja već na početku okretanjem peščanog
sata kao zajedničke figurice koja se pomera umesto uobičajenih žetona od polja
do polja, a zatim, tokom procesa igranja, znatiželja se pojačava iščekivanjem
narednih koraka/zahteva, ali i samog kraja, to jest, završnog rezultata -
nalaženja ključića koji otvara unapred pripremljeni džak sa poklonima.
Zanimljivo je, možda , pomenuti da psihološka istraživanja pokazuju kako je
upravo radoznalost/"otvorenost duha" jedan od tri glavna predskazivača
školskog uspeha, a u nekim studijama,ona je, uz sposobnosti i istrajnost, i
najvažniji prediktor uspešnosti.
Tipovi zadataka različite vrste i složenosti
koji se smenjuju na dosledan način, onemogućavaju da dođe do zasićenosti i
dosade. Zahtevi i zadaci, kao i redosled kojim slede, izazivaju "optimalni
nivo neizvesnosti" i održavaju pobuđenost do samog kraja igre. Osim što
podstiče saznajnu radoznalost, igra dete uči strpljenju, istrajnosti i
odlaganju zadovoljstva (dobijanje poklona na kraju).
Ključno je što se gotovo sve aktivnosti
obavljaju zajednički, što stvara saradničku klimu i povećava uzajamnu bliskost
učesnika. Socijalna interakcija je, inače, presudna u ranom fizičkom, kao i u
kognitivnom i emocionalnom razvoju: uz podršku kognitivnim funkcijama (narocito
u zadacima zagonetki) ova igra ima snažan potencijal za sticanje i uvežbavanje
upravo interpersonalnih/komunikacijskih veština, kao i emocionalne
osetljivosti. Stoga, ne bi bilo neosnovano širenje podnaslova na: "Igra će
nas promeniti".
I na kraju, najvažnije: ovakva igra koja
zbližuje, dakle, afirmiše zajedničke afektivno obojene aktivnosti dece i
odraslih najozbiljnije konkuriše dokazano štetnom pasivnom dugotrajnom sedenju
pred nebrojenim "ekranima". Oni, nasuprot uvreženom verovanju da obogaćuju
saznanje i komunikaciju, upravo "potkrepljuju" usamljenost dece i
odraslih.
I na kraju, najvažnije: ovakva igra koja
zbližuje, dakle, afirmiše zajedničke afektivno obojene aktivnosti dece i
odraslih najozbiljnije konkuriše dokazano štetnom pasivnom dugotrajnom sedenju
pred nebrojenim "ekranima". Oni, nasuprot uvreženom verovanju da obogaćuju
saznanje i komunikaciju, upravo "potkrepljuju" usamljenost dece i
odraslih.
Dr Ksenija Radoš,
redovni profesor
Filozofskog Fakulteta u penziji
Filozofskog Fakulteta u penziji

Коментари
Постави коментар